آغاز پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری «خودران» مفید

آغاز پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری «خودران» مفید

۲۳ دی ۱۴۰۲

پذیره‌نویسی صندوق بخشی خودرویی مفید با نماد «خودران» آغاز شد و امکان شرکت در پذیره‌نویسی آن از تمام سامانه‌های معاملاتی بازار سرمایه وجود دارد.

صندوق بخشی «خودران» مفید که از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF است، در صنعت خودرو فعالیت می‌کند. طبق مقررات، حداقل ۷۰ درصد از دارایی تحت مدیریت این صندوق به سهام و حق تقدم سهام موجود در صنعت خودرو و حداکثر ۳۰ درصد به سایر صنایع و مابقی به بخش‌های دیگری همچون طلا، اوراق بهادار با درآمد ثابت و… اختصاص دارد.

صنعت خودرو در بازار سرمایه ایران متشکل از گروه خودرو، قطعات خودرو و سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو است که در مجموع با ۲۸ نماد بورسی و ۱۰ نماد فرابورسی، ۴ درصد از ارزش بازار و ۱۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را به خود اختصاص داده است.

سرمایه‌گذاری در صندوق بخشی «خودران» مفید با استفاده از سامانه‌های معاملاتی همه کارگزاری‌ها و با حداقل ۱۰۰ هزار تومان امکان‌پذیر است. مدیریت این صندوق نیز توسط گروهی از تحلیل‌گران و معامله‌گران خبره سبدگردان مفید انجام می‌شود و همواره بهترین نمادهای صنعت خودرویی در پرتفوی این صندوق قرار خواهند داشت.

سرمایه‌گذاران بازار سرمایه می‌توانند برای پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری «خودران» مفید به صفحه اختصاصی این صندوق در سامانه ایزی‌تریدر مفید مراجعه کنند.

صندوق «خودران» جدیدترین محصول سبدگردان مفید است. این سبدگردان از سال ۱۳۸۷ آغاز به کار کرده است و در حال حاضر مدیریت ۱۴ صندوق سرمایه‌گذاری متنوع را بر عهده دارد.